Kokkuvõte Hannoveri messi kandideerimisest
Kolmteist Hannoveri messile sõitjat on teada. Jaanuari keskpaigast veebruari alguseni, oli kõigil Inseneriteaduskonna tudengitel võimalus kandideerida Euroopa ühele suuremale tööstusmessile. Võrreldes viimaste aastatega, oli seekordne kandidaatide hulk pea kaks korda suurem. Kokku esitati 58 kvalifitseeruvat avaldust.
Valimiskomisjon on kõik avaldused üle vaadanud ning moodustanud tugevusjärjestuse. Iga kandidaat pidi esitama CV ja motivatsioonikirja ning võis saada maksimaalselt 60 punkti. Lõpliku otsuse langetamisel oli roll ka läbival keskmisel hindel ning kaalutlusel olid eelisena bakalaureuse ja magistri tudengid. Ei saa märkimata jätta, et sellel aastal oli väga kõrge tase. Kuigi keegi ei saanud maksimaalset 60 punkti, oli nii mõnigi, kel ei jäänud palju puudu.
2019. aastal esitatud avaldused:
INSTITUUT | OSALEJAD |
Mehaanika ja tööstustehnika | 24 |
Elektroenergeetika ja mehhatroonika | 21 |
Materjali- ja keskkonnatehnoloogia | 3 |
Ehituse ja arhitektuuri | 10 |
Kokku | 58 |
Valitud 13 tudengi sekka mahtusid vaid Mehaanika ja tööstustehnika ning Elektroenergeetika ja mehhatroonika tudengid, vastavalt seitsme ja kuue kohaga. Valitud liikmetega tulevad kaasa kaks Elektroenergeetika ja mehhatroonika instituudis õppivat projektijuhti.
Hannoveri messile sõitjad valinud komisjoni kuulusid instituutide esindaja dotsent ja õppeprodekaan Fjodor Sergejev, projektijuht ja INSÜK juhatuse liige Kätlin Värno ning kaasprojektijuht Toomas Erik Anijärv.
Hannoveri mess 2019
HANNOVER MESSE 2019 on rahvusvaheline tööstusmess. Esindatud on kõige uuemad tipptehnoloogia lahendused. Oma väljapanekutega on seal ligi 6500 suurimat ettevõtet ja teadusasutust. Mess kestab viis päeva Saksamaal.
Lisaks sellele, külastame tuntuid tehaseid, kes on endale võtnud omaks ja juurutanud Industry 4.0 lahendusi ja ideid. Näiteks Bosch, KUKA, BMW või VW, SIEMENS jne..
Hannoveri messile võetakse 13 tublimat.
Messile sõitmiseks vajalikud tingimused on SIIN.
Küsimuste korral aitab Kätlin Värno.
Hannoveri mess 2018
Ülevaade: TalTech inseneriteaduskonna tudengite reis Hannoveri tööstusmessile
Käesolevaga annan ülevaate Hannoveri messikülastusest, kus osalesid 15 inseneriteaduskonna tudengit.
Reis algas 23. aprilli varahommikul Tallinna lennujaamast, kust viis lend Bremenisse. Päev möödus enamjaolt Bremenis, kus külastasime kuulsat Beck’s õlletehast, mis toodab päevas 14000 liitrit õlle. Saime ülevaate nii õllepruulimise ajaloost, ajaloolistest seadmetest ning tänapäevast täisautomatiseeritud tootmisliini. Õppisime, kuidas toimib kogu protsess ning mis meetodite abil välditakse riske ja seisakuid tootmises. Õhtul sõitsime majutuskohta Wolfenbütteli linnas ning valmistusime järgnevaks messipäevaks Hannover Messe mobiiliäpi abil, millega saab planeerida külastusi ja näha soovitusi.
24-26. aprillil külastasime Hannoveri messiala, mis on tohutult suur. Igaüks leidis end huvitava teema. Kes tutvus logistika, energeetika, tootmistehnika, VR, automaatikalahendustega, kes kuulas loenguid või otsis töökohta. Mina isiklikult pühendasin esimese päeva konverentsile additive manufacturing teemal. 3D-printimist kasutatakse veel valdavalt prototüüpimisel ja väiketootmises, kuid nüüd on see juba kasumlik ka masstootmises, nagu demonstreeris Hewlett Packard oma uute printeritega. Veel jäi silma saksa ettevõte Protiq, kes on liitnud additive manufacturing ja Industrie 4.0 põhimõtted väga edukalt toimivaks äriks. Tutvusin ka uusimate tehnoloogiatega, mis alles arendamisel. Erinevad prinditavad komposiidid, tugedevaba printimine, pulbermetallurgia, materjalipõhine topology optimization jpm.
Järgnevatel päevadel tutvusin teiste huvitavate teemadega. Õppisin kasutama uut SOLIDWORKS 2018 CAM tarkvara, tutvusin Granta uue materjalide megaandmebaasiga, tajusin trende jätkusuutlikus energeetikas, imetlesin arengut vesinikul kui kütusel, kogesin mängu abil Toyota lean-tootmisprotsesse, tegin korralikult selgeks, mis on predictive maintenance, digital twins, multiphysics simulations ja veel ja veel ja veel... Õhtuti leidis igaüks Wolfenbüttelis tegevust – jalutamine, trenni tegemine, baaride külastamine.
26. aprillil olime pool päeva messil ning teise poole pühendasime Wolfsburgis Volkswageni tehase juures asuva Autostadt muuseumi külastusele. Meile demonstreeriti Audi, Škoda, Volkswageni, Porsche, Lamborghini, Bugatti ja kindlasti veel mõne automargi erinevusi ja kõige uuemat tootevalikut. Käisime läbi ka autoajaloo hall of fame’i, mitmekorruselise hoone, kus igal korrusel on ajalukku jälje jätnud mudelid. Sellest jäi väga muljetavaldav mälestus ja suur inspiratsioon mulle kui mehaanikatudengile.
27. aprillil külastasime veel ühte ettevõtet. Wolfenbüttelis asub Jägermeisteri vabrik ja peakorter. Seal tutvusime hoopis teistsuguse lähenemisega, mis ei ole nii automatiseeritud, vaid jääb ajale truuks. Oli hea võrrelda ja arutleda neid erinevusi. Jägermeister on põhjendatult väga ikooniline bränd. Kuulus salastatud retsept jäi meil välja selgitamata, kuid saime kõvasti muid teadmisi, kuidas tagatakse toodangu kvaliteet. Õhtul lendasime Bremenist Tallinnasse ning igaüks läks oma kogemuse- ja visiitkaartide-brošüüride-meenetepagasiga oma teed.
Henri Palm, Hannoveri messikülastuse projektijuht.